Sprawdzenie auta przed kupnem

/
Sprawdzenie auta przed zakupem

Co sprawdzamy przy kupnie samochodu?

Etap

* Skanowanie modułów elektronicznych, odczyt błędów OBD.
* Jazda próbna. Odczyt parametrów pracy silnika i skrzyni biegów. Ocena hałasów dobiegających z napędu.
* Kontrola jakości i pomiar grubości powłoki lakierniczej.

Etap

* Sprawdzenie zawieszenia (ocena luzów, uszkodzeń mechanicznych, wycieków).
* Sprawdzenie opon (grubość bieżnika, rok produkcji, uszkodzeń mechanicznych).
* Sprawdzenie hamulców, przewodów hamulcowych.
* Sprawdzenie elementów karoserii (korozja, naprawy, pasowanie).
* Sprawdzenie wycieków oleju/płynów z silnika, skrzyni, itp.
* Ocena zużycia osprzętu silnika.
* Sprawdzenie płynów eksploatacyjnych (poziom płynu chłodniczego, stan oleju silnikowego, płyn hamulcowy).
* Badanie akumulatora i układu ładowania.

Etap

* Ocena techniczna pojazdu.
* Kosztorys wymaganych napraw (na życzenie klienta).


Umów się na sprawdzenie auta - tel. 509 652 690

Kamery, radary, aktywne zawieszenia, mega moce, wielostopniowe skrzynie biegów, masaże, LEDy, światłowody i bluetoothy. 

Spełnienie marzeń 🙂 Czy na pewno?

Na pewno, pod warunkiem, że wszystko działa.

Z kosztownymi udogodnieniami (w naprawach) możemy już spotkać się w autach z początku 21 wieku. Np. Audi A8 D3 wyposażoną w aktywny tempomat z radarem w atrapie zderzaka. Mercedes W211 z pedałem hamulca, który nie ma mechanicznego połączenia z pompą hamulcową. Opel (od 1998r) z elektrohydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego oraz nieco młodsze Astry i Signumy z aktywnym zawieszeniem. Można by się tu rozpisywać jeszcze o jednostkach napędowych wielu koncernów, jednak z uwagi na dość obszerną lekturę, odsyłam do wujka Google’a.

Dlaczego o tym wspominam? Dlatego, że wielu defektów kupujący nie dostrzeże przy zwykłych oględzinach auta. Pisząc „zwykłe” mam na myśli: sprawdzenie przebiegu po pedałach, kierownicy i mieszku zmiany biegów; pokopaniu wszystkich kół, otwarcia maski i ocenie czy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego jest dostatecznie wypucowany, itp. Oczywiście wiele mankamentów można wyczuć podczas jazdy próbnej (drgania napędu, hałasy, brak mocy) i nie potrzebny jest do tego specjalistyczny sprzęt, jednak to nie daje nam całkowitego obrazu i czasami może niepotrzebnie odstraszyć nas od auta, który tak naprawdę miało tylko kilka zużyć eksploatacyjnych. 

Sprawdzenie auta przez eksperta, na czym polega?

Po pierwsze, ważne jest, żeby na auto spojrzała osoba niezaangażowana emocjonalnie w transakcję. (Zaangażowana emocjonalnie, bo szuka auta od pół roku, obejrzała już z 20 sztuk i śniło jej się, że dzisiaj kupi auto. Bo przesiada się z Matiza do Saaba 9-3 2.0T przerobionego na po liftowego. Bo ta Alfa jest taka piękna. Bo idzie zima i quattro będzie jak znalazł. Bo w poniedziałek ekipa jedzie na budowę do Niemiec i musi coś kupić.)

Po drugie, istotny jest odczyt błędów i parametrów silnika, skrzyni, modułów komfortu oraz systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu.

Po trzecie karoseria, jak ważna to struktura okazuje się przy pierwszej kolizji. Delikatne uderzenie, Seicento bez szwanku, a my pół przodu urwane. Dzieje się to za sprawą naruszonej konstrukcji. Element nadwozia raz zdeformowany, po wyciagnięciu i wyklepaniu traci swoje właściwości pochłaniania energii zderzenia, przez co nie zmniejsza przeciążeń dynamicznych (to w konsekwencji może prowadzić do uszkodzeń wewnętrznych w ludzkim organizmie).

Na deser zawieszenie i wycieki. Podczas gdy przy zawieszeniu sprawa jest prosta, to do wymiany; tamto już wymienione; tu niestety sworzeń nie wymienny, trzeba cały wahacz. To nie końcówka – to maglownica. To w przypadku wycieków zaczyna się śledztwo. Silnik czyściutki, bez wycieków, delikatnie przykurzony, tylko ten dolot przy Intercoolerze jakiś taki niedomyty i krople oleju wiszą. Inny przypadek, zalany cały, od pokrywy w dół, tylko dlaczego te wygłuszenie maski takie zaolejone i korek wlewu oleju taki ładny, żółciutki, niepobrudzony.

Jest jeszcze pare elementów, które zostają sprawdzone podczas oględzin (wyszczególnione poniżej). Całość daje nam obraz, a raczej kosztorys napraw, na które czeka auto. Dzięki temu kupujący podejmuje świadomą decyzję o zakupie lub powrocie z niczym i dalszym szukaniu.


Umów się na sprawdzenie auta - tel. 509 652 690