Porady

Diversity BMW E61 sprawdzenie

Zdarza się w BMW E61, że nie działa pilot centralnego zamka. Zanim wymontujemy i wyślemy do naprawy lub kupimy drugi moduł, warto sprawdzić ten, który jest w naszym aucie. Zdejmujemy tylną płetwę. Śruby są pod zaślepkami, które widać po uchyleniu szyby. Płetwę w celu zdjęcia, wysuwa się do tyłu. Pod czarną obudową hermetyczną znajduje się moduł. W kostce po prawej stronie sprawdzamy zasilania. (więcej…)

Wycieki oleju z turbosprężarki – czy już czas na jej regenerację?

Wielu z naszych klientów chce regenerować turbosprężarkę, gdy tylko zauważysz nagromadzony olej w układzie dolotowym. Chciałbym poruszyć ten temat i wyjaśnić, że olej w układzie dolotowym to nie koniecznie wina zużytej turbiny. Zacznijmy od budowy turbosprężarki. Jej wirnik napędzany jest przez gazy spalinowe i osiąga prędkość nawet do 250 000 obr/min. Przez kanaliki olejowe dostarczany jest olej, który smaruje łożyskowanie elementów wirujących. Olejowe pierścienie uszczelniające zabezpieczają, aby olej nie wydostawał się na wirniki, a co za tym idzie, do układu dolotowego i wydechowego. Jednak do dokładniejszego uszczelnienia potrzebny jest ruch obrotowy oraz ciśnienie w korpusach po stronie powietrza jak i...